Кінакрытык Антон Сідарэнка. Фота: minsknews.by

У апошні дзень вясны, 31 мая, адкрыўся адзін з найстарэйшых фестываляў у Еўропе — Кракаўскі міжнародны кінафестываль. Польскі кінаагляд спецыялізуецца на паказе дакументальных, анімацыйных і кароткаметражных фільмаў. У гэтым годзе ў конкурснай праграме фестывалю ўдзельнічаюць работы карыфеяў сучаснай
беларускай дакументалістыкі: «Эпітафія» Віктара Аслюка і «Мне трэба поціскаў» Андрэя Куцілы. Фільм «Межы» маладога рэжысёра Юліі Шатун будзе паказаны ў рамках кінарынку.

— Вядома, калі б не каранцінныя абмежаванні, дэсант беларусаў у Кракаве быў бы значна больш: звычайна беларускія дакументалісты, акрамя конкурсных паказаў, удзельнічаюць у розных індустрыяльных мерапрыемствах, пітчынг, адукацыйных мерапрыемствах, — сказаў вядомы кінакрытык Антон Сідарэнка. — Ды і я замест таго, каб сядзець зараз ля манітора кампутара, глядзеў бы іх фільмы з калегамі ў польскіх кінатэатрах. Ведаеце, Кракаўскі фестываль — гэта вялікае свята кіно, ён збірае да 250 работ з усяго свету, суправаджаецца шматлікімі спадарожнымі мерапрыемствамі: канцэртамі, выставамі, рэтраспектывамі, творчымі сустрэчамі. Але жыццё онлайн дыктуе свае ўмовы… Дарэчы, у галоўным міжнародным поўнаметражным конкурсе ўдзельнічае фільм «Кунашыр», які збольшага таксама можна лічыць беларускім. Стварыў яго мой вялікі сябар, аўтар незабыўнага «Гагаринлэнда» рэжысёр Уладзімір Казлоў. Ён жыве ў Тулузе і выступае цяпер за кіназборную Францыі. Аднак яго фільм можна лічыць беларускім, улічваючы асобу аўтара, які шмат гадоў працаваў на «Беларусьфільме». Шкада, што Нацыянальная кінастудыя ў вытворчасці «Кунашыр» прыняць удзел не змагла.